Wednesday, November 7, 2012

MALAYSIA KEDUA PALING DINAMIK

Malaysia muncul negara kedua paling dinamik untuk perniagaan berkembang maju di kalangan 10 negara anggota ASEAN selepas Singapura.
pix_gal0

Mengikut laporan Indeks Dinamik Global (GDI) Grant Thornton yang dikeluarkan semalam, secara keseluruhannya, negara berada di kedudukan ke-23 terbaik pada peringkat global.

Rakan Pengurusan SJ Grant Thornton, Datuk N K Jasani, berkata kedudukan Malaysia itu adalah hasil penilaian yang dibuat dalam bidang utama seperti persekitaran operasi perniagaan, ekonomi dan pertumbuhan serta persekitaran pembiayaan.

“Keseluruhannya, Malaysia merekodkan 58.9 mata dengan bidang persekitaran operasi perniagaan menyumbang 74 mata, diikuti bidang ekonomi dan pertumbuhan 72.3 mata, dan persekitaran kewangan 57.7 mata,” katanya dalam satu kenyataan.

Kaji selidik GDI

Walaupun Malaysia satu anak tangga di belakang Singapura, negara mempunyai prospek perniagaan dinamik yang semakin meningkat, khususnya persekitaran operasi perniagaan yang baik dengan rejim dan kawalan perdagangan serta pertukaran asing dibangunkan dengan baik sekali. -BHarian

No comments:

Post a Comment