Monday, December 10, 2012

MONOREL BAKAL DILAKSANA DI PULAU PINANG

KUALA LUMPUR: Perkhidmatan monorel yang bakal diwujudkan di Pulau Pinang dengan anggaran kos lebih RM1 bilion, akan dilaksana sebaik Barisan Nasional (BN) menawan semula negeri berkenaan.

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri, berkata projek itu akan dijalankan secara berperingkat mengikut jajaran kawasan, sekali gus bukan saja meningkatkan rangkaian sistem pengangkutan awam lebih tersusun dan sistematik, malah menyediakan lebih banyak pilihan kepada rakyat serta mengurangkan kesesakan lalu lintas.

Projek ini akan dibina di bahagian pulau, memerlukan perbelanjaan besar lebih RM1 bilion," Abdul Rahim Bakri, Timbalan Menteri Pengangkutan.

“Projek ini akan dibina di bahagian pulau, memerlukan perbelanjaan besar lebih RM1 bilion. Ia akan dilaksanakan secara tender terbuka, sekali gus mengelak tuduhan dan fitnah pembangkang yang cemburu dengan kemampuan dan kejayaan BN melaksanakan banyak projek pembangunan untuk rakyat,” katanya.

Beliau mengulas pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengenai perkhidmatan pengangkutan itu ketika melawat Pulau Pinang kelmarin selain pembinaan 20,00 unit rumah murah dan mampu milik di negeri itu dalam masa terdekat. -BHarian

No comments:

Post a Comment