Thursday, February 21, 2013

RAKYAT PERLU DIPERJELAS ISU SEMASA DENGAN PANTAS, TEPAT

BELURAN – Rakyat perlu diberi penjelasan dengan segera dan tepat berhubung sebarang isu semasa bagi memastikan mereka tidak terpengaruh dengan dakyah pembangkang, kata Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Ronald Kiandee.

Beliau yang juga Anggota Parlimen Beluran berkata, setiap maklumat yang tepat perlu disampaikan secara terus kepada rakyat dalam apa cara sekalipun.

“Jika tidak, tentunya ada pihak yang akan menggunakan ruang ini bagi kepentingan diri dan politik peribadi mereka,” katanya ketika berucap merasmikan Program Penghayatan 1Malaysia peringkat daerah Beluran anjuran Jabatan Penerangan Sabah di sini malam tadi.

Sehubungan itu, beliau melihat agensi di bawah Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan mempunyai tanggungjawab besar dalam perkara ini.

“Mereka perlu memainkan peranan lebih efektif dalam usaha menggerakkan minda rakyat dengan memberi penjelasan tentang isu-isu semasa yang berlaku ketika ini,” katanya.

Ronald berkata persembahan pentarama yang menjadi satu daripada acara dalam penghayatan 1Malaysia, adalah pentas terbaik untuk menyampaikan maklumat kepada masyarakat selaras dengan konsep pentarama hiburan bermaklumat.

Beliau berkata selain berhibur, rakyat yang datang menyaksikan pentarama dapat disalurkan maklumat mengenai dasar dan program yang dilaksana kerajaan. - The Malaysian Insider

No comments:

Post a Comment