Tuesday, April 3, 2012

BANJIR KILAT DI KL = KESESAKAN MELAMPAU!!


TRAFFIC
2 APRIL 2012: Pada awal pagi semalam, beberapa laluan utama menuju ke ibu negara mengalami kesesakan teruk pagi ini akibat banjir kilat dan kemalangan kecil berikutan hujan lebat.


Antara kawasan yang mengalami kesesakan ialah Lebuhraya Persekutuan, Jalan Lingkaran Tengah 2, Lebuhraya Sungai Besi dan Duta-Ulu Kelang Expressway.


Kesesakan itu juga berpunca daripada penutupan Terowong Stormwater Management And Road Tunnel (SMART) bermula pukul 7 pagi tadi. Penutupan itu bagi membolehkan air banjir disalurkan ke terowong tersebut untuk mengatasi banjir kilat di beberapa laluan termasuk di hadapan Menara Tabung Haji di Jalan Tun Razak dan Jalan Jelatek di Keramat.
Sementara itu, Jabatan Meteorologi Malaysia menyatakan ribut petir dan hujan lebat di beberapa tempat di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Selangor termasuk di Sabak Bernam, Kuala Selangor, Hulu Selangor, Gombak, Petaling dan Hulu Langat akan berterusan sehingga tengah hari ini.

KD: Hairan dan keliru dengan kewujudan dan fungsi  terowong SMART. Rasanya, sejak ia wujud masalah banjir di ibu kota bukan sahaja tidak berubah, malah boleh dikatakan semakin teruk! Pengguna dan kenderaan pula semakin bertambah, pastinya masalah ini menggangu-gugat kelancaran perjalanan mereka.

No comments:

Post a Comment