Thursday, January 3, 2013

CALON PRU13 PERLU BERSIH

Mohd Puad ZarkashiSEREMBAN – Calon-calon parti politik yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) perlu mempunyai kriteria yang baik bagi mengelak sebarang masalah pada kemudian hari.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, calon-calon yang bertanding mestilah terdiri daripada calon yang berintegriti, bebas rasuah, tidak bankrap dan juga tiada kes jenayah.

Katanya, selain itu, calon juga perlu mempunyai kesihatan baik serta tidak mempunyai masalah mental dan mempunyai rekod psikiatrik.

“Saya setuju dengan semua kriteria tersebut supaya kita tidak membazir masa. Kita tidak mahu apabila menang PRU kelak, rupa-rupanya ada masalah terhadap calon dan perlu melakukan pilihan raya kecil," kata Ahli Parlimen Batu Pahat ini.

“Keadaan ini akan menyusahkan semua pihak apabila wakil rakyat tidak jujur sedangkan seorang wakil rakyat mestilah seorang yang bersih,” katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan ke Kolej Tunku Kurshiah sempena pembukaan baru sekolah berkenaan di Kompleks Pendidikan Nilai, Bandar Enstek, di sini, semalam.

Mohd Puad yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, kriteria tersebut perlu dilaksanakan secara menyeluruh malah kepada semua parti termasuk parti pembangkang.– SinarHarian

KD: Setuju…

No comments:

Post a Comment