Monday, May 13, 2013

PERHIMPUNAN ‘SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT’ TIDAK WAJAR

SHAH ALAM - Pihak yang membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu tidak sewajarnya mengadakan perhimpunan atau demonstrasi.

Timbalan Pengerusi Tetap Umno, Datuk Mohamed Aziz berkata, tindakan sedemikian seolah-olah menafikan keputusan yang telah dibuat oleh rakyat.

“Tiada sebab untuk mereka tidak puas hati dengan keputusan PRU13. Pemantau PRU13 sendiri mengakui Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjalankan tugas dengan telus.

“Mereka yang melakukan perhimpunan ini tahu tiada perkara yang boleh dipertikaikan dalam keputusan PRU13. Sebab itu, mereka cuba menimbulkan isu-isu lain yang tiada kaitan dan bertujuan untuk membangkitkan kemarahan rakyat,” katanya, semalam.

Beliau yang juga bekas Ahli Parlimen Sri Gading berkata, sekiranya benar wujud keraguan dalam keputusan PRU13, pihak berkenaan perlu menggunakan saluran yang betul iaitu undang-undang.

“Mereka yang tidak berpuas hati itu sudah tentu menjalani proses mengundi. Jadi, mereka sepatutnya tahu perjalanan sistem sewajarnya.

“Kalau tak puas hati, kemukakan petisyen bantahan di mahkamah. Itu cara terbaik dan bukannya berdemonstrasi,” katanya. -mStar


No comments:

Post a Comment