Tuesday, June 18, 2013

PAS BURUKKAN UMNO, DAKWA BERI PIL KUDA

KOTA BHARU 17 Jun - Penyokong Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim yang menuduh UMNO memberi pil kuda dan arak ketika berkempen pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lepas dilihat sekadar ingin memburukkan-nama UMNO.
 
Ketua Pembangkang negeri, Datuk Nozula Mat Diah bekata, Zaki berniat jahat terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN) dengan menggunakan taktik kotor sedemikian.

"Mana mungkin kita mengupah penagih yang terlibat dengan pil kuda untuk menyokong, sedangkan ia musuh kita...kita nak banteras benda ini (ketagihan dadah).

"Sebab itulah saya lihat perkara ini, pemimpin PAS cuba fitnah kita untuk memburukkan memburukkan kita di mata rakyat supaya berterusan tidak menyokong Umno," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Nozula mengulas mengenai tomahan Zaki ketika membahaskan titah ucapan Sultan Kelantan pada persidangan Dewan Undangan Negeri hari ini dengan mendakwa BN memberi pil kuda dan arak kepada petugas parti pada PRU13.

Jelas beliau, tuduhan liar yang dilempar oleh Zaki hanyalah bertujuan menagih sokongan pemuda tempatan yang berhijrah ke luar negeri untuk terus menyokong PAS.

"Sebab itu mereka seringkali beritahu kerajaan pusat menganaktirikan rakyat Kelantan, dan perkara ini turut diperkatakan  di luar Kelantan, tetapi tidak pula diceritakan mengenai pelbagai bantuan kerajaan pusat kepada kerajaan negeri seperti bantuan bayaran gaji kepada kakitangan negeri dan masalah air," ujarnya.


Tambah beliau, Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob perlu memainkan peranan penting dengan menjalin hubungan baik bersama kerajaan persekutuan untuk membangunkan Kelantan. –KLPos.com

No comments:

Post a Comment