Thursday, July 18, 2013

USAH CABAR KESUCIAN ISLAM - TPM

MUAR - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi amaran kepada semua pihak supaya jangan sewenang-wenangnya mencabar dan mempersendakan kesucian agama Islam.

Muhyiddin: Usah cabar kesucian Islam Beliau berkata, perbuatan kedua-dua pasangan, Alvin Tan dan Vivian Lee amat berat kerana menimbulkan kemarahan umat Islam dan tindakan wajar perlu diambil apabila bukti mencukupi.

“Tindakan tegas ini membuktikan Islam adalah agama yang suci dan tidak boleh dinodai sewenang-wenangnya.

“Jangan berterusan cabar dan menaikkan kemarahan  orang Islam kerana  kita akan bangkit menentang individu yang memperlekehkan agama ini,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pagoh berkata, imej negara akan tercalar jika tindakan tegas tidak diambil memandangkan perbuatan pasangan terbabit telah menjejaskan keharmonian negara.

“Kita bimbang perkara ini (mempersendakan Islam) akan berulang sebab kebelakangan ini ada segelintir individu dilihat terlalu berani menyentuh sensitiviti orang Islam.

“Kita marah sebab umat Islam tidak pernah sentuh agama lain. Mereka (bukan Islam) bukan sahaja  perlu faham tetapi hayati serta fahami kepentingan agama lain di negara ini,” katanya. –Sinar Harian

No comments:

Post a Comment