Monday, April 8, 2013

DAKWA SOLAT ORANG UMNO TIADA PAHALA, NIK AZIZ TERUS DIBIDAS

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terus dibidas ekoran kenyataannya yang mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala kerana kononnya parti itu menolak Islam.


Orang Melayu seharusnya bersatu

Yang Dipertua Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) negeri, Datuk Dr. Abd. Wahid Manap berkata, sebagai orang Melayu dan Islam, Nik Abdul Aziz tidak seharusnya melemparkan tuduhan sedemikian yang nyata tidak berasas.

"Siapa Nik Abdul Aziz untuk menentukan solat seseorang Islam itu mendapat pahala atau tidak? Perkasa amat sedih dengan kenyataan Mursyidul Am Pas tersebut yang sering mempermain-mainkan hukum agama demi kepentingan politiknya.

"Orang Melayu seharusnya bersatu, bukan cuba memecahbelahkan antara satu sama lain, adakah Nik Abdul Aziz ingin melihat orang Melayu dan Islam di negara ini bermusuhan dan bergaduh antara satu sama lain?" katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Nik Aziz perlu jaga status sebagai MB

Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh berkata, Nik Abdul Aziz juga sewajarnya menjaga status beliau sebagai seorang Menteri Besar, pemimpin tertinggi sebuah kerajaan negeri dan parti yang mendakwa memperjuangkan Islam.

"Jangan sesuka hati keluarkan kenyataan sebab rakyat mendengar dan sudah tentu ia boleh memberi kesan negatif kepada rakyat dan negeri Kelantan," katanya. –Utusan Online

No comments:

Post a Comment