Tuesday, July 17, 2012

PRU13 SELEPAS AIDILFITRI : REAKSI

Semalam Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyatakan harapan beliau agar PRU13 tidak diadakan pada tahun depan memandangkan tahun ini merupakan tahun paling sesuai mengadakannya.

Hari ini, beberapa reaksi diterima. Mari kita tengok apa kata mereka.

Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian berpendapat, selepas Hari Raya Aidilfitri iaitu pada Oktober adalah masa terbaik mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Penganalisis politik itu berkata, walaupun November banyak cuti sekolah tetapi ketika itu sudah mula musim tengkujuh terutamanya di kawasan Pantai Timur. Justeru, Oktober antara masa yang sesuai, selepas hari raya.

Pengarah Eksekutif Merdeka Center, Ibrahim Suffian berkata, beliau tidak melihat pandangan Muhyiddin menggambarkan wujudnya masalah besar antara beliau dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Sebaliknya, beliau menyifatkan apa yang diperkatakan oleh Muhyiddin sebagai satu mesej tersirat kepada ahli-ahli Umno bahawa mereka perlu terus membuat persiapan untuk menghadapi PRU13.

Bagi KD pula, tidak kisahlah bila pun PRU-13 diadakan. Tetapi ia perlulah masa dan tarikh yang sesuai. Segala persiapan dan persediaan perlu teliti dan lancar. Selain itu, rakyat Malaysia yang juga pengundi perlu memilih pentadbiran yang benar serta mampunyai masa depan.

No comments:

Post a Comment