Friday, April 12, 2013

PRU13: REBUT KERUSI DUN SUNGAI ACEH, DAP ENGGAN CAMPUR KEMELUT PKR-PAS

PULAU PINANG - DAP menggesa pimpinan tertinggi peringkat Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas campur tangan bagi menyelesaikan kemelut perebutan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Acheh di antara kedua-dua parti berkenaan.

Gesaan itu dibuat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selepas menyedari masalah berkenaan tidak mampu diselesaikan oleh PKR dan Pas negeri.

Menurut Guan Eng, Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu memainkan peranan mereka bagi memastikan masalah tersebut tidak terus berlarutan.

"Hal ini demikian kerana Pengerusi PKR negeri, Datuk Mansor Othman telah mengumumkan calon mereka yang akan bertanding di DUN Sungai Acheh dan tindakan sama juga dibuat Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Mohd. Salleh Man yang mewakili Pas.

"Sebelum ini ketika perbincangan dua hala mengenai parti mana yang akan meletakkan calon di situ, ia hanya melibatkan PKR dan Pas. Jadi tidak perlu untuk DAP campur tangan," katanya dalam sidang akhbar di Wisma DAP.

Yang turut hadir Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Timbalan Pengerusi PKR negeri, Datuk Abdul Halim Husain .

Kemelut perebutan kerusi DUN Sungai Acheh bermula apabila PKR dan Pas masing-masing tidak mahu mengalah dan berkeras mahu meletakkan calon masing-masing untuk bertanding di situ pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). –Utusan Online

No comments:

Post a Comment