Thursday, May 2, 2013


PRU13: PEMBANGKANG GUNA TAKTIK KOTOR? 
Muhammad Khairul Hafiz (kiri) dan Tengku Adnan menunjukkan laporan polis dan gambar bendera, manifesto dan wang yang ditawarkan pihak tidak dikenali untuk mencalit dakwat pada jari di Putrajaya semalam.
PUTRAJAYA - Setiausaha Agung Barisan Nasional, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, beliau menerima laporan parti pembangkang menggunakan taktik kotor untuk memancing undi di kawasan Parlimen Putrajaya, termasuk menawarkan duit.

Tengku Adnan yang mempertahankan kerusi Parlimen itu pada pilihan raya umum Ahad ini, berkata beliau menerima laporan terdapat pengundi ditawarkan RM500 dan didatangi orang tidak dikenali yang hendak mencalit dakwat di jari mereka.

"Saya baru dapat laporan ada lapan orang pergi jumpa pengundi (di flat) kawasan saya...pukul 9 dan 10 malam Isnin (kononnya) untuk buat kaji selidik.

"Ada seorang wanita ini bagi masuk rumah. Bila masuk akhirnya dia nak calit dakwat ke tangan perempuan ni, kononnya menyenangkan supaya pergi mengundi. Ini taktik kotor," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra bersama pengundi India di sini malam tadi.

Tengku Adnan mencabar calon Pas yang diimport dari Kelantan itu berdebat dengan bekas pegawainya sendiri yang juga penulis laman blog Kickdefella, Syed Azidi Syed Abdul Aziz sebelum mahu mencabar pihak lain.

Menurutnya, beliau tidak mempunyai sebarang sebab untuk berdebat dengan Naib Presiden Pas itu mengenai pelan memajukan Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan yang merupakan idea kerajaan BN.

Katanya, Husam pendatang baru di Putrajaya hanya mahu mengambil kesempatan di atas kemajuan yang dinikmati penduduk di Putrajaya hasil kerja keras BN. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment